موزه ایا صوفیه استانبول

موزه ایاصوفیه استانبول

تمام کسانی که برای یک سفر توریستی به ترکیه و به ویژه استانبول برنامه ریزی می کنند نمای مسجد ایاصوفیه را در ذهن خود دارند. ایاصوفیه یا حاجیا سوفیا یا هاگیا صوفیا کلیسای مسیحیت شرق بود که در دوره امپراتوری بیزانس به سال ۵۳۲ میلادی بنا به دستور امپراتور کنستانتین اول ساخته شد و بعد در قرن ۶ میلادی توسط جاستنیانوس مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت.مسجد ایاصوفیه که در منطقه سلطان احمد در مرکز شهر استانبول قرار دارد با قبه ها و مناره های بلندش در تمام روزهای سال گردشگران و توریست ها را به خود جذب میکند.

موقیعت مسجد ایاصوفیه استانبول

مسجد ایاصوفیه در بخش اروپایی استانبول و در محله پر رفت و آمد و توریستی در جوار هتل ها و مراکز خرید و دیدنی های توریستی شهر واقع شده است.

دسترسی به مسجد ایاصوفیه استانبول

تمام وسایل نقلیه عمومی برای رفتن به مسجد ایاصوفیه به راحتی در دسترس است.شبکه اتوبوس،مترو،تراموای استانبول با برپایی چندیدن ایستگاه در محل سلطان احمد رفت و آمد را به محل سلطان احمد ، مسجد ایاصوفیه ، کاخ توپ کاپی و سایر دیدنی های این منطقه نزدیک کرده است.فاصله مسجد ایاصوفیه تا کاخ و موزه توپ کاپی 5 دقیقه پیاده روی است.بازدید از این موزه استانبول  در تمام روزهای هفته امکان پذیر است.شما مسافران که تور استانبول را انتخاب میکنید میتوانید در پاییز و زمستان  از ساعت 9 صبح تا 17 در بهار و تابستان از 9 صبح تا 19 به بازدید از این اثر تاریخی بپردازند.حتما باید 1 ساعت قبل از بسته شدن موزه بلیت تهیه کنید.

آدرس مسجد ایاصوفیه استانبول

Sultanahmet area (old town), nearby Topkapi palace

ساعت کار مسجد ایاصوفیه استانبول

هر روز به جز روزهای دوشنبه باز میباشد.بهار و تابستان 9 صبح تا 7 بعد ازظهر – پاییز و زمستان  9صبح تا 5 بعد از ظهر.

تعطیلات نوروز 98 فرصت مناسبی برای سفر و گردشگری است که آژانس 90 پرواز تور استانبول را به شما عزیزان پیشنهاد میدهد. تورهای استانبول نوروز 98 با پرواز اطلس گلوبال، پرواز ترک و مدرن اطلس برگزار میشود. مسافرانی که تمایل دارند در جریان قیمت تورهای استانبول در نوروز 98 باشند باید با مراجعه به سایت 90 پرواز از قیمت تورهای نوروز 98 استانبول با خبر شوند.