مسجد سلطان احمد استانبول

مسجد سلطان احمد (مسجد آبی) به  به ثمر نشستن همه ی تلاش ها  برای هماهنگی ،تقارن و ظرافت است .با شش مناره و حیاتی که از همه ی مساجد دوره ی عثمانی بزرگتر است . فضای داخلی همچنین بزرگ هستند ده ها هزار کاشی آبی رنگ ایزنیک (نام شهری در نزدیکی آنتالیا ) و دلیل شهرت این مسجد به نام مسجد آبی ، ۲۶۰ پنجره با شیشه های منقوش و نمازخانه ای وسیع و باشکوه .

این مسجد در فاصله سالهای ۱۶۰۹ تا ۱۶۱۶، هزار سال پس از مسجد ایاصوفیه، توسط معماری بنام محمت ساخته شد.این بنای باشکوه که هدیه سلطان احمد اول به پایتخت زیبایش میباشد امروزه با نام مسجد آبی شناخته میشود .این مسجد در استانبول پس از اتمام به دلیل آنکه مانند مسجد الحرام در مکه ، شش مناره داشت جنجالی در دنیای اسلام به پا کرد.به ناچار مناره هفتمی برای مسجد مکه ساخته شد تا قائله به پایان رسد. مسجد نام خود را از کاشی خای لاجوردی رنگ زیبایی که در معماری داخلی آن بکار رفته است و عالی ترین نمونه از معماری عثمانی است.

نمای داخلی مسجد

در سطح پایین تر و در هر اسکله  داخلی مسجد با بیش از 20،000 کاشی سرامیکی سبک İznik ساخته شده در Iznik (Nicaea باستانی) و در بیش از پنجاه طرح های مختلف لاله طراحی شده است. کاشی هایی که در سطوح پایین تر طراحی شده اند، در طراحی های سنتی، در حالی که در سطح گالری، طراحی آنها با نمایندگی گل ها، میوه ها و سایپرس ها پررنگ می شود. کاشی ها تحت نظارت کارشناسی ارشد Iznik ساخته شدند. قیمت هر یک از کاشی ها توسط دستور سلطان تعیین می شود، در حالی که قیمت کاشی ها در طول زمان افزایش می یابد. در نتیجه، کیفیت کاشی مورد استفاده در ساختمان کاهش می یابد.

نمای بیرونی مسجد

نمای بیرونی بزرگ به همان شیوه ای از نماد مسجد سلیمانیه در استانبول ساخته شده است، بجز اضافه کردن برج ها در گنبدهای گوشه ای. دادگاه در حدود مسجد بزرگ است و توسط یک مسابقه پیوسته پیوسته (رواک) احاطه شده است. مسجد سلطان احمد یکی از دو مسجد در ترکیه است که دارای شش مانیارات است که دومین مسجد صباانی در آدانا است.

تعطیلات نوروز 98 فرصت مناسبی برای سفر و گردشگری است که آژانس 90 پرواز تور استانبول را به شما عزیزان پیشنهاد میدهد. تورهای استانبول نوروز 98 با پرواز اطلس گلوبال، پرواز ترک و مدرن اطلس برگزار میشود. مسافرانی که تمایل دارند در جریان قیمت تورهای استانبول در نوروز 98 باشند باید با مراجعه به سایت 90 پرواز از قیمت تورهای نوروز 98 استانبول با خبر شوند.